Städa in det nya året

När man städar hemma hittar man så mycket intressanta saker. T.o.m. när man bara bott i lägenheten i ca ett år, som jag. Då jag slutligen ska ha inflyttningsfest håller jag frenetiskt på och försöker få lägenheten (framför allt mitt rum) att faktiskt se ut som att jag har bott här ett år – dvs få bort kartongerna från golvet.

T.ex. har jag hittat min franska kylskåpspoesi, så nu har jag satt upp den. Hela frysen är täckt av franska ord, det känns genast lite mer hemtrevligt. En mening har jag plockat ut hittills: Je suis dans la layrinthe et je cache mon désir. Alltså, jag är i labyrinten och döljer min längtan.

Jag har även hittat en av mina påbörjade stickningar, så nu kanske den kan bli klar om jag inte hittar på något annat… Jättefint vinrött garn från gården Skymnings på norra Gotland som ska bli en trekantssjal att användas på lajv, bland annat.

Annat som dyker upp i högarna är diverse intressanta tidningar, några franska, några Språktidningen och några Ottar. Dags för omläsning av vissa tror jag!

Ett svar to “Städa in det nya året”

  1. Anneli Says:

    Fransk kylskåpspoesi… Agnes, älskling, du är så pretto. Men det är ganska awesome ^^


Kommentera

