Vecka 6 och smärtan

Nytt tema på Vecka 6 trillade in igår. Jag försöker fortfarande komma fram till något vettigt att skriva om bara vänner, och det vore ganska intressant att skriva om förra veckans tema ställningar också, men jag tror faktiskt att jag kan prestera något på beskrivningen Bra smärta. Dålig smärta. Hjärtasmärta. redan nu.

Jag är en sådan där som tycker om smärta av det bra slaget (till en viss gräns, som oftast inte nås). Framför allt att ge, men även att ta. Sådant som jag tycker är ganska milt och vanilj verkar dock för vissa vara alldeles för over the top, så smaken är ju som sagt olika.

Det är inte egentligen det jag vill prata om, utan den där smärtan som liksom dyker upp när man minst vill ha den där. Det kan vara något så litet som att ett bett i nacken som vanligtvis är skönt råkar pricka precis fel och därmed gör så att nacken drar ihop sig och skriker ännu mer för att den är stel och knölig. Det gör sjukt ont, kan jag säga. Och bevisar bara att man måste ha koll på sin egen kropp och dess nuvarande skick och dagsform.

Eller den där smärtan som har en tendens att dyka upp med för sköra slemhinnor eller annat oidentifierat problem med fittan. Den där som gör att bara tanken på K-i-F-sex blir sjukt avtändande, och gör att situationer där sådant kan uppstå undviks till största möjliga mån oavsett hur ont det faktiskt sen skulle göra i praktiken. Hela situationen blir fel, och sen går det inte att slappna av (vilket, vem vet, kanske leder till mer smärta?).

För rädslan för smärtan blir starkare, och det är några dåliga erfarenheter för många, och allting bara staplas på hög, och man orkar inte ta diskussionen om det en gång till med ytterligare en person, och det allra enklaste är helt enkelt bara att låta bli. Låta bli allt. Och sen får man höra (eller får dåligt samvete för ändå helt självförvållat) att man är en teaser som aldrig fullföljer det som påbörjats.

Och det är väldigt sorgligt, och tråkigt, och man förlorar så himla mycket på att inte ens unna sig själv lite enkel närhet. Och på det sättet lär man sig inte njuta av sex. Det finns ju andra sätt, och de flesta är villiga att lyssna och pröva något nytt och annat. Det jag vill komma fram till är att rädslan för smärtan är lika illa som smärtan i sig själv. Jag är så jävla trött på den smärtan och allt den förstör för mig.

Det finns mycket mer jag skulle kunna säga, men det blir nog inte mer strukturerat än så här. Ett litet tillägg bara: bra smärta kan vara sjukt upphetsande, men dålig smärta är det verkligen inte. Och de är INTE samma sak. Bara för att man gillar bra smärta betyder det inte att man tål allt och bara behöver sluta vara en sådan gnällspik.

4 svar to “Vecka 6 och smärtan”

  1. Angelica Says:

    Så jävla sant, om det där med nackbett. Gör man det på rätt sätt så kan det vara hur skönt som helst, så där så man nästna svimmar av njutning, men det är så lätt att det blir fel, och så spänner man sig i hela kroppen i stället och hela stämningen är förstörd.

  2. Annelii Says:

    Jag har upptäckt med tiden att det lättaste sättet att slippa tråkigt K-i-F-sex utan att behöva komma med en massa förklaringar är att helt enkelt styra in på någon annan sorts sex, typ munnen eller händerna. Och om det är på väg fingrar eller könsdelar till fel ställen får man låta grymt odramatisk och säga ”inte där”, bara. Nu kanske du tycker att det är obvious och lite att skriva dig på näsan, så tolka det snälla inte så. Men min poäng var mest att ju mindre grej jag gör av att jag inte är sugen på penetrationssex, desto mindre grej gör partnern av det. Så kan man slippa de här tråkiga ”ska vi inte ha riktigt sex snart?” 🙂

    Intressant ämne för övrigt! Borde skrivas någonting om…

  3. Intersexorwhat Says:

    Så sant det du säger! Måste även säga att jag håller med Annelii här i kommentarsfältet. Ju mindre grej du gör av den jobbiga smärtan desto mindre grej gör partnern av det. Sen det här med K-i-F-sex, alltså jag är så trött på att folk inte klarar av att fantisera och att alla verkar tro att det är det enda sättet att ha sex på! Det sätts ofta väldigt stora krav och stor prestationsångest på både kvinnor och män när de har vaginalsex. Prestationsångest som får kvinnor att bli torra som i ett trollslag och prestationsångest som får män att försöka ”hålla sig” och därmed kommer för att de tänker på det på det sättet. ”Sex is beautiful, reproduction is optional!”

  4. V. 39 – Smärta « Vecka 6 Says:

    […] smärta. Hjärtasmärta. Varsågoda! ~*~ Erika bloggar om njutbar smärta Agnes bloggar om avtändande smärta och hur den kan sabba sexet Anneli bloggar om vanilj, och att smärta och alla andra sorters BDSM rörs ihop hela tiden […]


Kommentera

